Tuesday, October 12, 2010

fitrah manusia

mungkin fitrah manusia hari ini
suka menilai sesuatu dari pandangan mata kasar
tapi tidak penah pun menilai dari dasar mata hati
dan dengan mudah menjatuhkan hukuman
tanpa mengetahui kesahihannya...
aku bukan ulamak...
aku bukan orang yang kuat imannya
aku bukan para ilmuan
aku bukan tergolong daripada manusia yang baik budi perkertinya
aku hanya manusia yang mempunyai 1001 kekurangan
tapi jangan perlakukan aku sedemikian
hanya taw mencari kelemahan dan ke alpaan diriku
semata-mata demi kepuasan nafsu kalian..
tapi kalian pura-pura menutup mata untuk
melihat ke alpaan dan kelemahan diri kalian
aku bukan manusia yang suka mencanang kelemahan orang lain dikhlayak ramai
demi kepentingan dan kepuasan nafsu
dan membuka keaiban orang lain...
dan terima kasih kepada insan yang gembira kerana kepuasan hati kalian lakukan
aku insan teraniya hanya mampu berserah kepada ilahi
semoga mulut yang mengeluarkan butir bicara itu akan menerima bahagiannya
ku pasti insyallah kebenaran akan muncul jua....

No comments:

Post a Comment