Sunday, October 31, 2010

indahnya kemaafan TIADA NILAINYA




aku kerap bertanya kenapa aku kerap jadi mangsa
mangsa kepalsuan butir bicara insan yang ingin
menutupi kelemahan diri...aku ada kala menangisi
menjadi buntu segala yang berlaku....makin ku cari jawapan
makin ku cari kebenaran semakin sakit...sakit sangat...
aku mengambil keputusan mendiamkan diri untuk
memberi lalu kepada fikiran dan hatiku berehat seketika...
untuk mendapatkan kekuatan yang hampir hilang
panggilan telefon dari seorang kenalan alam mayaku
buat aku terfikir tentang kebenaran but...tapi butir bicaranya
"kenapa aku tidak mengubat diriku"
"kenapa biarkan diriku terus kesakitan dan terseksa"
aku kehairanan dan menjawab nak ubat pe???
aku tidak sakit...aku sihat...
tapi dia menyatakan aku sakit...tap dari bukan sakit
dari segi zahir tapi sakit dari segi jiwa raga dan mental..
ubatnya ada didalam diriku....

"KEMAAFAN"
dia memuruh aku mencuba dalam seminggu
tapi mulanya macam tidak percaya
tapi alhamdulilah selepas seminggu aku sudah
dapat merasai keiindahan dan kemanisan ubat itu..
terima kasih teman.....


KEMAAFAN

Berilah kemaafan itu
Lepaskan segala belenggu
Tanpa berpaling lagi
Pada dendam dan amarah diri
Berilah senyuman itu
Ikatkan dengan doa yang suci
Pada salam yang terhulur
Pasti jiwamu kan terhibur
Berilah hati itu
Bebaskan segala yang terbuku
Tanpa diguris duka
Pastikan dia bahagia
Berilah apa yang dipinta
Dengan apa yang kau ada
Pasti Tuhan menilainya
Diberi kelapangan jiwa!

No comments:

Post a Comment