Saturday, November 6, 2010

nafsu



malam ne aku tidak dapat melelapkan mata...
puas aku bersoal jawab didalam hati..
kenapa dia berani sangat??
dia tidak fikir ke masa depan???
kenapa dia sanggup menyerahkan kehormatan dia
kenapa dia merelakan semua ne berlaku??
aku tidak menemui jawapannya
jawapannya ada pada dirinya
waktu aku menonton tv
pintu rumah aku diketuk dan terdegar orang beri salam
ku lihat wajah lelaki yang ku kenali
nafasnya turun naik tidak teratur
mereka mencerita keadaan sebenar..
ku terkejut mendengar cerita mereka
"BERANNINYA TIDAK PADAN DENGAN UMUR"
aku mengeleng-gelengkana kepala
mendengar cerita itu...terdetik di hatiku
kenapa dengan manusia hari ini
perperangai menyerupai haiwan
tiada sifat malu dan takutkan yang maha Esa..
aku bergegas pergi ke tempat yg dimaksudkan
tempat berhampiran dengan tempat aku mencari rezeki
bila aku sampai ditempat tersebut
ku melihat wajah budak perempuan dan lelaki tersebut
tiada secalit pun perasaan malu dan bersalah
Ya Allah kalian telah tewas dengan nafsu dan godaan syaitan
menurut sumber tertentu bdk ini dah kerap masuk penjara
ne baru jer keluar dari penjara atas kesalahan lain
sedih ku lihat wajah2 mereka
pe yang akan berlaku bila mereka dewasa kelak
aku hanya berdoa agar Allah beri mereka taufik dan hidayah
bukan ati mereka utuk berubah selagi belum terlambat....,

No comments:

Post a Comment