Monday, February 22, 2010

si pemantau


cuaca hari ini panas menyengat sangat
tapi aku rasa hangat lagi hati aku ni..
tinggal nak meletop je lagi.....
aku dipantau macam budak kecil...
seolah-olah semua beban dekat bahu dia
bila tengah lakukan tugas..pasti tugas aku direntap
aku hairan sejak kebelakangan ini
kenapa nak tunjuk hebat..
kenapa tak sebelum-belum ini
kenapa baru sekarang....
memamang manusia yang dasar
pandai berpura-pura
hatinya nya tidak penah senang
dengan kerjayaan dan usaha orang lain
tau dalam hatinya penuh kebencian dan iri hati
tapi luaran memaparkan muka yang manis bak madu
tuturkatanya penuh dengan pembohongan
ramai yang jadi mangsanya...
walaupun di bom dengan rejuta2 ayat..tapi
muka dan telinganya masih tebal
masih sanggup buat muka sepuluh sen lagi.
aku nak panggil manusia jenis pelah.......

No comments:

Post a Comment