Wednesday, July 14, 2010

CaSh dan TuNaI.......


Ini baru betol buku bertemu ruas...
maaf kalau tersalah...aku main hentam je...
kini aku aku percaya setiap perbuatan
Allah akan balas jua dalam waktu terdekat
atau pun waktu bila masa Dia kehendak
sekarang tidak perlu tunggu hari pembalasan
semuanya main cash dan tunai...
kredit dan hutang dah tak main lagi...
doa insan teraniya pasti dimakbulkan sedikit sebanyak
kali ini betul-betul muka biji mata aku
aku terpana dan terlopong cikit je..
macam tak percaya je....kenapa tak percaya ke (pinjam kata2 saiful apek)
pe yang dilakukan hamba Allah keatas diriku selama ini..
kini dirinya pulak diperlakukan lagi hebat oleh insan lain...
cuma yang membezakan situasi,jalan cerita ,waktu dan wataknya..
terdetik dihati kecil kini engkau rasakanlah pe yang aku rasa
pedih,sakit,perit dan macam-macam lagi perasaaan
bila diri diperlakukan sedemikian rupa...
engkau terlalu mengagung-agungkan diri mu
engkau lupa yang kita dibumi ini....selagi digelar manusia
kita tidak akan terlepas dari melakukan kesalahan dan kesilapan
engkau juga lupa tidak ada seorang pun yang sempurna
dari segi budi perkerti,tuturkata mahupun tingakah laku..
tapi engkau selalu menafikan bahawa dengan egonya
mengaku dirimu sempurna tanpa secalit pun kekurangan
aku sering mengingatkan diriku bahawa aku masih memiliki kelemahan
dan aku tidak sempurna masih banyak kepincangan dalam diri ini..
kejadian yang aku saksikan buat aku berfikir kembali
sebagai manusia jangan suka menghukum orang lain atas kesilapannya

No comments:

Post a Comment