Wednesday, December 29, 2010

ADOYAIIIII

Adoyaii dah nak hujung bulan nie mula la nak kena budget² ape yang patut..ape pun nak kena fikir hal² hujung bulan nie.. Tapi bila dah dah besar² dan berkerja nie kita kena pikul tanggungjawab² la ne lah nak belajar hidup berdikari.. Esok² dah kawen n ada rumah sendiri takkan nak suruh mak ayah atur belanjawan lagi iyea tidak..

Cam biasa setiap hujung bulan mula la aku wat kira² n standby duit² yang bakal berterbangan.. Huhuhu.. Kalau la dalam dunia nie semua benda free kan best.. Apa kata dalam sebulan tue tak yah susah² bayar bil air, bil elektrik,dan bil maxis broadband.. Mesti best tak terkatakan so dengan duit² tue boleh la aku menabung ( kat pasar raya aik heng atau pasar raya saying sg besar).. Tapi apakan daya aku bukan sesape so nak tak nak ko bayar sekarang.. Adoyaii pening aku nak catu kewangan nie.. Takpe la belajar la uruskan kewangan esok² aku gak yang senang coz dah ada pengalaman iyea idak.. Kalau tak nak bayor bil beratus-ratus so sila la berjimat cermat yea... Jimat cermatkan amalan mulia.. Wahh tetibe jerk.. Hee~

No comments:

Post a Comment