Thursday, March 18, 2010

aku adalah aku.....



aku tetap diriku...
aku tidak sekali pun akan jadi diri orang lain
ya Allah betapa sakitnya
andai luka diluar pasti nampak berdarah
pasti ada ubatnya....
pasti ianya akan sembuh
walaupun mengambil masa..
tapi andai luka didalam...
hanya Allah saje yang tau
betapa sakitnya...
tidak terucap dengan kata-kata
hanya mendekatkan diri pada
yang Maha Esa
jalan terbaik....lidahku kelu seribu bahasa
mindaku x mampu nak berfikir....
betapa sakitnya hati ini bila dikianati
akulah manusia yang
dipandang dari pelbagai
sudut halus,kasar dan semuanya
ada pelbagai pekej yang menjelikkan
tidak ada sebesar hama
pun pakej membanggakan
aku diperbagaikan dengan pelbagai rentak
rentak yang dilakar oleh mereka
yang terlalu menyanjung diri sendiri
yang merasakan tiada
kepincangan dalam diri
bagi mereka-mereka
mereka merasakan terlalu sempurna
mereka hanya tahu mencanang
kepincangan orang lain...
ahhhhh...aku berserah sepenuhnya
pada yang Maha Esa
aku tau pe yang aku lakukan
hanya yang terbaik
aku tidak dapat nak
puaskan hati orang lain
aku bukan manusia yang
hidupnya hanya pandai
menunding jari
pada kau,ko,kamu atau
sipolan atau si dia
aku tidak didik mencari
kelemahan dan kekurangan orang lain
aku mengerti bahawa aku
masih banyak kekuarangan dalam diri ini
aku sentiasa mengingatkan diri ini...
agar sentiasa menerima hakikat
walaupun ianya pahit hendak ditelan...
aku tak akan menjadi
manusia yang sentiasa bertopeng






No comments:

Post a Comment