Wednesday, March 10, 2010

tangisan ciwek@kepuasan




























tangisan ada beranggapan cewek...
ia juga merupakan kepuasan abadi
satu ekspresi wajah
tangisan....dan wanita acapkali dikaitkan
sedangkan aku yakin kaum adam juga pasti
bisa menangis.....
dan bagiku,tangisan adalah teman buatku
saat merasa sedih,gembira mahu pun marah...
aku bisa saja menagis....kerana pe?untuk pe?
itulah caranya untuk aku berkata-kata
untuk satu ucapan....
dimana tidak bisa aku ungkapakn....
sekiranya engkau melihat aku menangis
jangan ditanya kenapa?
kerana aku sendiri tidak mampu
untuk menjelaskannya....
bukan maksudku untuk saja-saja
menagis tanpa sebab yang pasti....
tapi aku menagis hanya bila hatiku
tidak mampu lagi menjelaskan kepada mindaku
betapa sakitnya hatiku......
atau bertapa bahagianya aku
atau mungkin tidak mampu menjelaskan betapa
kemarahan membakar jiwaku.....
jesteru itu aku menagis...
kerana aku memiliki hati yang lembut bak sutera
bukan kerana aku ciwek.............

1 comment:

  1. salam anggerik ...

    ... menangis lah kalau itu jalan terbaik melepaskan apa yang berserabut kat hati ! huhuhuhu ...

    :-)

    ReplyDelete