Wednesday, August 11, 2010

bank negara

pagi-pagi aku dah menerima 5 panggilan telefon
semuanya mempunyai hajat yang sama....
waaaduuuhhh bukan aku tak nak membantu
tetapi aku pun nyawa-nyawa ikan...
nak bernafas kebawah tak boleh keatas pun tak boleh
mereka merayu-rayu merintih memohon pertolongan
mereka beranggapan aku anak dara tidak memerlukan
perbelanjaan duit yang banyak....
mesti gaji ku besar kerana kerja kerajaan
duduk dengan ibubapa...
tempat kerja dekat hanya sekangkang kera sahaja
aku hanya mampu tersenyum sumbing...
mereka tidak tahu kepala aku macam nak pecah
memikirkan untuk menampung masalah...
aku pun banyak tanggungan...tak akan aku nak tulis laporan
pe yang aku buat dengan duit gaji ku.....
ahhhh paling menyakitkan telingan ada yang menyatakan aku kedekut..
dapat duit hasil haram....
masyaallah terpulanglah pada tanggapan insan yang
melemparkan tuduhan sedemikian rupa pada diri ini..
bagiku cukuplah duit gaji yang kuterima untuk
ku gunakan membeli keperluaan keluarga ku.....
ramai pertikaikan dan beranggapan aku BODOH
sebab itu bukan tanggungjawab ku....
tapi aku ikhlas dan gembiara melakukannyer

1 comment:

  1. salam

    sabar ... sabar ... sabar ! hanya itu yg mampu aku katakan ... hehehe

    ReplyDelete