Saturday, November 27, 2010

BENARKAH KITA MUDAH LUPA




Benar,..benar kata orang, kita ,manusia yang mudah lupa..lupa akan asal usul kita, lupa akan pencipta kita..dan kerana kealpaan inilah yang membuatkan 'aku' terutamanya..sering melakukan dosa..tidak kiralah dosa kecil mahupun dosa besar..O' Allah..aku tidak mahu duniaku begini..tanpa kerahmatanMu, keberkatanMu, dan kasih sayangMu, siapalah aku di sampingMu...aku hanyalah hambaMu yang kerdil, hina dan bodoh. KeredhaanMu..sangatku butuhkan..aku mohon Ya Rab!!
Seringkali aku memohon keampunan dan petunjukMu supaya aku..kembali ke jalan yang diperintahkanMu..namun aku, hanya berbuat demikian hanya ketika aku mengingatiMu, menginsafi kekuasaanMu. Aku lupa bila ajalku..aku lupa bahawa Allah berkuasa mematikan jasadku anytime..aku melakukan kesalahan demi kesalahan sehingga merasakan aku, bukan diriku lagi..aku HIPOKRIT!! Hatiku selalu ingin melakukan sesuatu yang menguntungkanku di akhirat... namun aku, bukannya mahu berusaha meninggalkan semua sikap burukku, malah bersikap sambil lewa dan tidak sedar kehidupan dunia sementara cuma..adakalanya aku bertaubat dan berazam meninggalkan segala kesalahanku..tapi apa yang berlaku bukan seperti yang aku azamkan, aku sering alpa bila nafsu menodaiku..aku sendiri KELIRU!!..keliru dengan hidupku..keliru dengan pendirianku!!

No comments:

Post a Comment